11 Ekim 2012 Perşembe

Başakşehir'deydim..

Bugün yine sevgilim İstanbul'daydım.Kanal 7'de sürekli her ramazan görüp de merak edip bir türlü gidemediğim Başakşehir sular Vadisi'ne kısa bir uğradım..Çok gelişmiş ve İstanbul içinde ayrı bir şehir gibi desem, sanırım abartmış olmam..Devlet hastanesine kadar her şeyi var.Türkiye'nin en büyük yapay gölü burada..
Düzenli temiz bir yer.Mevlana camii ve caddesi, Yunus Emre caddesi..Ama en çok da dikkatimi çeken, etaplar,bloklar, kısımlar..vs. ile yerlerin belirlenmesi..Kültür merkezi de oldukça faalmiş.. 


Eminönü-Başakşehir belediye otobüsü ile  zaman mesafesi, trafik iyi olursa bir, bir buçuk saat..!! Şoföre çekilmez, ömür törpüsü dediğimde, İstanbul'da yaşayanların ömürlerinin 3 ayı yollarda geçiyormuş dedi.!! Seni uzaktan sevmek, aşkların en güzeli İstanbul..

Tiyatro saatime az bir zaman kaldığı için, bu ilçemizin hakkını verdiğimi söyleyemem.Zamanlama trafik yüzünden planladığım gibi olmadı ama en azından bir yudum nefes çekmiş oldum..

Tamam, tamam tiyatrodan da bundan sonraki yazımda kısaca bahsederiz kısmetse.. İstanbul demek, denizi görmek demek..Üsküdar, Kuzguncuk, Kızkulesi, Eminönü, Eyüp demek..Sefa tepesi/Çamlıca,Küçüksu demek..Ama ille de denize kıyısı olan yerler..

Yatsı ezanında Üsküdar'daydım..Benim için dünyanın en güzel ve vazgeçilmez şeyi ezan..Bu kadar mı muazzam okunur..Okudu..Bir banka oturdum, dinlemedim, içtim..Böyle güzel makamlı ezan okuyanlara ekstra ödül vermek lazım ki, diğerlerine de teşvik olsun..


Ve belediyeyi bu konuda da tebrik ederim.Arıtma tesisleri etkisini göstermiş.Kendi gözümle Haliç'te bu müthiş olayı resmettim..Haliç, pırıl pırıldı ve balık kaynıyordu..
Değişik duygularla, farklı atmosferde kısa günü hızlı bir çeşitleme ile tamamlamış oldum..Sosyal olmak iyi mi geldi ne..? ''Seyahat edin sıhhat bulun'' hadisi şerifi ortada dururken, iyi mi geldi de soru mu yani..