1 Haziran 2013 Cumartesi

Otağtepe'deydim.

  Nisan ayında gitmiştim.Yayınlamak için ancak fırsat bulabildim.
 Beykoz, Fatih Sultan Mehmed Han'ın  iki ağacın dibine otağ kurduğu Kavacık'taki tepedeydim.






 Fatih Sultan Mehmet Han, Karadeniz'den Bizans imparatorluğuna gelebilecek Rus yardımlarını önlemek amacıyla yaptığı Rumelihisarı'nın planlarını ve hazırlıklarını burada yapmıştır.

 Fatih Sultan Mehmet köprüsünün hemen üstü...



 Hz.Osman Efendimiz (ra) döneminden (655), Fatih Sultan Mehmed Han 1453 tarihine kadar yapılan tüm İstanbul muharebelerinin yeri Otağtepe olmuştur.Stratejik öneme sahip olup, boğazı neredeyse baştan başa görme imkanı sağlayan nefis manzarası olan çok güzel bir belde.
 30 bin metrekarelik yeşil alan üzerinde 711 ağaç 89 çalısıyla,muhteşem bir manzara eşliğinde sizi adeta büyülüyor.
 1986 dan başlayıp 2000 yılına kadar süren çalışmalar sayesinde Tema Vakfı tarafından tekrar doğaya kazandırılmış. Tema Vakfının elinin değdiği öyle belli oluyor ki İçerisinde tam 15.300 bitki türü yer alıyor ve gerçekten bu kadar farklı bitki türü başka hiçbir yerde bir arada bulunmuyor.
 Çok temiz ve bakımlı olmasına rağmen, yeterince ismi duyurulamadığından olsa gerek ki ziyaretçi sayısı pek fazla değil ancak Otağtepe zaman zaman davet ve düğün gibi çeşitli organizasyonlara da ev sahipliği yaptığı için arada bir de olsa, kalabalık gruplara kendini gösterme şansını yakalıyor.


 Şanlı bayrağımızın bir başka açıdan görünüşünü ölümsüzleştirdim.
 Yıldırım Bayazıt han'da Anadolu Hisarı’nın hazırlıklarını Otaptepe'de yapmıştır.
 Nefis bir tablo gibi, İstanbul...
 İstanbul'da görülmesi şart olan yerlerden...Gitmeyenlere mutlaka tavsiye ederim.Giriş ücreti falan da yok.Olsaydı da değer.
 Bu İstanbul'a aşık olunmaz mı...?
Gezi sonrası alandan çıkışta nefis manzara eşliğinde çay keyfi güzeldi.
 Şanlı bayrağımızın dalgalanmasını da ayrı bir lezzetle izlemeye doyamadım.Başımızdan ezanlarımızı ve al bayrağımızı eksik eyleme Yarabbi...
  Rumeli Hisarı.