20 Temmuz 2013 Cumartesi

Ramazan yazıları (12) Bir eleştiri aldım..!


''Hayırlı Sabahlar.
Cuma'mız Mübarek Olsun...

Güzelim yazıyı berbat etmişsiniz!...


"Be mübarekler, erkek olmadığınız için anlamanız zor ama empati kurun.Hiç değilse bu ayda, biraz açmasanız bazı yerlerinizi..!

Mini etekler, açık omuzlar, iç çamaşırlarını gösteren kıyafetler.
Böylesi önemli, ciddi ibadet maratonunda, bir aycık özenli olsanız, erkek kulların oruçlarına yardımcı olsanız ölür müsünüz ?"

Sizin de bildiğiniz düşündüğüm konuyla alakalı Hadis-i Şerifleri tekrar bir inceleyin isterseniz. Hiç hoş olmamış yazının o bölümü (siz bunu arada yapıyorsunuz dini yazılarda, bir anda okurken bütün güzellik bozuluveriyor...kızmayacağınızı tahmin ederek yazıyorum)..


Sen önüne bak milletten sana ne, ayrıca ne kadar saçma bir cümle "bu erkek kulların oruçlarına yardımcı olsanız ölür müsünüz" ee oruç bitince ne olcekkkk! .. hem iki kişiyle mi tutuluyor oruç, yardım isteniyor!.. HASBÜNALLAH.....


Kişisel fikirlerini kendilerine göre paylaşan ve bunu doğru görenlerin paylaşımları sevmiyorum... Kaynaklara dayalı olmalı yazılanlar (hele dini paylaşımsa) ..


Size bunları yazmam bile hata, (özelden)  sadece belirtmek istedim..


Selametle..


(Ayrıca 11. yazınız şahane, mükemmel, harikulade)''


Mektup sahibine öncelikle çok teşekkür ediyorum,(kızmak ne çok da tebessüm ettim) zaman verip yazılarımı okuduğu ve yukarıdaki eleştiriyi yazıp gönderdiği için.

''Ramazan yazıları (10) Oruçlulara saygılı olmanın karşılığı ve iki temel soru.'' başlıklı yazımın :

''Bu hitabım da kadınlara !

Çoğunuz oruç da tutuyorsunuz, ne güzel. Allah kabul etsin.

Be mübarekler, erkek olmadığınız için anlamanız zor ama empati kurun.

Hiç değilse bu ayda, biraz açmasanız bazı yerlerinizi..!

Mini etekler, açık omuzlar, iç çamaşırlarını gösteren kıyafetler.

Böylesi önemli, ciddi ibadet maratonunda, bir aycık özenli olsanız, erkek kulların oruçlarına yardımcı olsanız ölür müsünüz ? '' kısmını beğenmemiş ve eleştirmiş.

Çok ince nüanslarla, gamıza, nükteler, hikmetler barındıran bu paragraf aslında başlı başına bir konferans konusu, kitap hacminde...

Tabi ilmi olanlar için, bendeniz gibiler yalnızca işaret edecek kadar kaleme malik biçarler...

Hz.Mevlana : ''İlmin aşığı olun, ezbercisi değil.'' buyurur.

Ehl-i sünnete elbette tam bağılılık ama sizin kaynakları aldığınız o siteye ben de zaman zaman uğrarım, bir eserde ( İbn-i Abidin ) var olduğunu söyledikleri şeyin sayfasını bana bir türlü izah edememişlerdi.Tercüme ederlerken, sağolsunlar kendi fikirlerini de katıştırma huyları var, çizgileri doğrultusunda! Hele Seadeti Ebediye isimli ilmihalleri hakkında Doç.Dr.Ebubekir Sifil çok ilmi bir analiz yaparak, kitabın muteber olmadığını nefis izah etmişti. Yani her ehli sünnetiz diyen de ehli sünnet olamıyor. Kaldı ki, ben herkesin anlayacağı sade ve yalın bir dil tercih ederim.
İstilahları zikretmeden, konuyu destekleyen ayetleri, hadisleri peş peşe sıralamaksın (ki bunu çok rahat yapabilirim ) okuyucuyu sıkmadan yazmaya çalışıyorum.

Yakın çevrem, bendenizi tanıdıklarından, bu böyledir dediğim zaman, kaynağın ne demezler.Çünkü kaynak konusu, çok önceleri, uzun zaman diliminde defalarca test edilmiştir.

Şunu da bilirler ki, asla kafamdan bir konuyu uydurup, bu böyledir diyecek kadar aklımı yemedim.

Tamam dinimi güzel yaşayamıyorum ve bu yüzden üzgünüm.
Kendime dindar da diyemem.
Hatta dindarlar beni kendilerinden saymazlar,(dışlarlar) dindar olmayanlar da romantik dinci, olarak yaftalarlar...(onlar da dışlarlar, ne olacak benim halim?)

Ne yapayım, ''bekarın dini yarımdır'' (hadis meali)
Med-cezirlerim bundan olsa gerek.(Evli insan, ruhen ve fiziken tatmin olduğu için, dinini de istikrarlı güzel yaşama şansına sahip insan demektir.Tabi uyumlu bir birliktelik ve paylaşım varsa!)

Hadis meali diyorsam, google'de gidip hadisin kaynağını aramakla zaman kaybetmek istemediğimdendir.Dileyen alır kontrol eder.Ben hoca değilim.Her Müslümanın bilmesi gerektiği kadar, dinim hakkında malumat sahibiyim hepsi bu ve pis bir günahkar...

Bir zamanlar dini sahada kitap okumuş olmaktan başka bir alt yapım yok.
Hani öyle imam-hatip, ilahiyat falan nasip olmadı bize.

Ama çok şükür şu TV.lerde kimi proflar gibi olmadığıma da şükrediyorum ve onların hangi konuda nasıl attıklarını, halkı aldatıp yanılttıklarını da anlayacak kadar bilgi sahibiyim.

Gelelim eleştirinin cevabına: Aa bana ayrılan sütun dolmuş.( Köşe yazarları böyle derler ya) yarın da inşallah cevabı vermiş olurum.( Biraz reyting, heyecan olsun, diyerek tebessüm ettim.)