3 Mayıs 2015 Pazar

Bony M



Tuhaf bir başlık oldu değil mi ?

Geçenlerde CD albümlerimde eleme yaptım, ne de olsa kasetlerden sonra CD'ler de ömrünü yitirmiş gibiler...

USB bellekler, CD'lerin kasetlere, kasetlerin de plaklara yaptığını yapmaya başladı...

Bizim çocukluğumuzda en çok dinlenenlerden biri de Boney M grubu idi...Yerlilerden MFÖ...

Haliyle elemelerimi yaparken bu orijinal albümü, anılara hörmeten saklamaya devam.

Yabancı dinlediğimde (slow )olduğunu söylemeye gerek yok. Kendimce hüzün hazinesinden notalara,güfteler dökerim...Tracy Chapman, Adele, sonra, İmany,Daughter, Yasmin Levy,Farid Farjad, Adam Hurst, Le Trio,şimdilerde London Grammar... Bunlardan bana yansıyan hüzün ile, Taksim Trio, Neşet Ertaş ya da Gencebay'dan yansıyanlar aynı değil. Bir de sözlerini anlamadan dinlemenin o vazgeçilmez tılsımını ancak yaşayanlar bilirler.

Bazen de araç içinde, bir kıyıya çekip,yüksek seste dinlemesi de yaptıklarım arasında...(Kullanırken yapmayın, dikkat dağıtır,zaten ortalık kendisini şoför sanan kabadayılarla dolu!)

Çocukken babamın plakları vardı ve şaşırırdık o dönen siyah plastiğin neresinde bu sesler ve nasıl mümkün oluyor diye.

Şimdilerde neler çıktı şaşılacak, ama dedim ya o kahreden kanıksayış burada da karşımıza çıkıyor.

Geçmişin mucizelerini, bugünkü teknikle anlamak ve iman etmek daha da kolay.

Plakların üzerindeki sarı kanarya resmini hala hatırlarım. Pikapın iğnesi, plağa uçak inişi gibi, hassas bir şekilde-çizmeden-iniş yapmalıydı. Bu yüzden çocuklar için ''cızz'' bir eylemdi.

*

''Şiirlere seçtiğiniz müzikler için bile blokunuz takip edilmeyi hak ediyor.Sonra video olarak bulamıyorum...''

Çok basit alttaki minik videoya sağ tıklarsanız url'sini kopyalayıp başka sayfada açmanız mümkün.
Takip ve mail için teşekkür ediyorum.

*
''Sizi biraz garipseyerek izliyorum, bir şiir, bir makale,bir dini, bir ladini! Tam bu adam dindar biri olmalı derken, şiirler yabancı şarkılar vs. Karar veremedim nerede duruyorsunuz ? ''

Bu sorunun cevabını unutmazsam inşallah başka bir yazıda vermeye çalışayım :)

*

Sizler için Boney M/Still I'm Sad seçtim. ''Hala üzgünüm, dertliyim'' gibi anlama geliyor.''Gökteki yıldızların gözyaşlarını öperek geçtiğini...'' falan söyler. Grubun onca hareketli şarkılarından bunu seçtim.