25 Eylül 2015 Cuma

Üftâde Hazretleri (ks)

Önceki yazılarımda güzel yerlere seyahatim dolayısıyla dükkanı açamadığımı söylemiştim. Bir türlü gezi fotoğraflarına sıra gelmedi. Aslında şu anda da zaman darlığı içinde bir şeyler karalayıp kaçmam gerekiyor.

Bursa'da Üftâde Hazretleri, istediğim gibi ilk durağım oldu. Bir taksi çağırdım, zaman kazanmak açısından, o da beni ilk önce Üftâde Hazretleri'ne (ks) götürdü, dua ettim, taksi bekliyor, sonra Somuncu Baba'ya (ks) orası tadilattaymış, içeri giremedim ama zaten aklım/kalbim Üftâde Hazretlerinde kaldı. Şoföre dedim lütfen yine oraya dönelim, beni bırak cum'a sonrası sizi ararım, diğer ziyaret mekanlarına öyle devam ederiz.

Üftâde Hazretlerinde başka bir iklim. Gidince orada kalıyor ruhunuz. Ayrılırken inşallah ilk fırsatta buraya yine geleceğim diyorsunuz. Üftâde Hazretlerine sevgimin kaynağı ise Üsküdar'dan Aziz Mahmud Hüdayi Hazretleri (ks).
Üftâde Hazretleri, Hüdayi hazretlerinin şeyhi...


Ben türbe ziyaretini bir ölüye gider gibi yapmam. ''Onlar Rableri katında diridirler...'' mealli ayet mucibince, Hay,hayat sahibi bir velinin huzurundaymışcasına hürmetli ve özenli olurum, içimle ve dışımla, acizane yani...



İkinci kez vardığımda kalabalık kafile gitmişti. Bendeniz de şöylece Hz.Pirin mübarek ayaklarının dibine iliştim. O'nun yüzü suyu hürmetine Allah'a (cc) dualar edip yakardım.



Bu cennet ikliminde en az bir saat huzur içinde kaldım, sonra cum'a namazının ardından istemsizce taksiye alo dedim.


Üftâde Hazretleri evliyanın ruhlarının burada toplanması sebebi ile vaktinde tekkesini buraya taşımış. 
Aziz Mahmud Hüdayi Hazretleri bu makamı ziyaret edeceklerin hastalıklarına şifa bulacaklarını ima eder. Tabi her şeyin başı, temiz bir niyet ve nasip.

Üftâde Hazretlerinden sonra da Bursa'da pek çok türbe ziyaret ettim hatta daha sonra Konya...Ama ben kalbimi Üftâde Hazretlerinde bıraktım desem yeridir. Hayatını menkibelerini okumak gerek. 

Evliya menkibeleri ruha şifadır. Çok özledim.
Bereketli cum'alar...