31 Aralık 2016 Cumartesi

2016'ya veda ederken.

Alış-verişe çıktım, bir iki eksik vardı.17 yaşlarında var-yok bir delikanlı. Elinde yara bandı ''abi alır mısın?'' dedi.
Normalde yardım olsun diye alırım ya da almaz parasını veririm. Bu kez içimden gelmedi nedense...''Yok canım lazım değil'' dedim. Arkadan : ''Allah razı olsun'' deyince aniden geri döndüm ve ver hadi dedim, parasını uzatırken.(Bu da benim hatam oldu. Dini suistimal etmesine destek vermiş oldum.Ama o anda duygusallığım üstümdeydi demek ki.) Bir adet uzatınca, dedim ''her yerde bu paraya 3 adet veriyorlar..!'' Güldü bir tane daha uzattı. Ki dediğim gibi, çoğu kez kendim ya bir adet alırım, ya da hiç almadan parasını veririm. Bu kez olay başka. Baktım 3. paketi veresi yok. Bu kez son sözü söyleme sırası bende : '' İnşallah, Allah benim iyi niyetimden razı olmuştur da, senden razı olacağı şüpheli...''

*

''Ahir zaman'' son zamanlarda bu cümleyi daha sık kullanır oldum. Kütübi Sitte, okumalarımda daha önce bahsettiğim gibi, 13.cilt 460. sayfalardayım ve hep ahir zaman fitnelerinden; bozulan insan ve ahlakından,normal olmayan hadiselerden ihbar buyuruyor Sevgilimiz (sav)...Tam eve kapanacak zaman, (kitapta dağlara sığınılacak zamanlar da gelecek buyruluyor.)

Geçen cuma namazındayım. Farzdan sonra arkalarda bir yere geçtim. Yanımdaki kişi, kapı önüne durmuş; habire önünden geçiyorlar iç kapıdan çıkanlar.Ki namaz kılanın önünden geçmek cinayettir! Selam vermesini bekledim,isterseniz biraz yana kayın, önünüzden geçenler günaha giriyorlar..Bana öyle kötü, öyle korkunç bakarak homurdandı ki, dediğime pişman, tabi siz haklısınız derken; ruhum havalandı bir Osmanlı tokadı çaktı adama...Huzur kalmadı, ne caddelerde, ne Allah'ın evinde, ne ülkelerde...

*

Gelelim 2017'den beklentilerin klasiğin...Yani 2017 de Allah'tan dilediklerimiz demenin modern (!) şekli.

Belki de adam hicri yeni yıla girerken bu dileklerini seslendirmişir. Ah şu tek kanallı zamanlardan beri genlerimize yapıştırdıkları, kiliseli,papazlı,Küçük Ev dizileri ve filmleri..! Şehirlerimiz,AVM'ler ışıl ışıl süslenmişken ben sözlerim ne kadar da mat,etkisiz,güçsüz ve gölgede kalıyor değil mi..?

Bana 2017'den beklentimi soran maile, bundan önceki yazımı okuyunuz diyorum.

Karamsar mıyım..? Belli konularda evet. Dünyalıların gidişatı iyi değil! ABD-Rusya,uzaklarda Kore-Çin-Japonya,Hindistan-Pakistan...yakınımızda İran ve çevresi savaşın eşiğinde geziniyoruz. Her gelen gün, gideni aratıyor,aratacak da...Ahir zamanın özelliği böyle.

Ama Allah'ın, şahsıma keremli davranacağına olan inancım tam çok şükür...Bu konuda hiç bir zaman karamsar ve ümitsiz değilim elhamdülillah.

2016 ne şahsım ne ülkem, ne de dünyamız için iyi bir yıl olmadı. Son aylarda da,ekonomik olarak yıkılmak isteniyoruz. Pahalılık had safhada. Ama ilginçtir ki, buna rağmen sıfır araba satışı rekor seviyede olmuş, ev alanlar da fena değil. Dünyanın en pahalı benzinini tüketen ülkelerden olmamıza rağmen, şehirler hınca hınç araç sıkışıklığı içinde. Bakıyorum adam evin önünde aracını uzun süre boşta çalıştırabiliyor. Bunu Avrupa'da iki sebepten yapamazsınız. Bir, savurganlık bilinci;iki, çevre-doğa bilinci,yapanı görseler de zaten hemen ikaz ederler..! Orada ikaz edeni kimse de dövmez!

Sözün özü, hayat eskisi gibi kolay ve güzel değil...

İşte böyle sevgili dostlarım,bazen bir günde 2-3 ayrı paylaşım yapabilirim.Ve yazdıklarımı tekrar okuyup, hataları düzelme işini pek sevdiğimi de söyleyemem,hoş görün...