28 Ocak 2017 Cumartesi

Mektuplar da ''bir yudum teselli...''

* İstihareyi selim kalp sahibi yaparsa uymak konusunda tereddüt olmaz. Biraz açalım, malum; istihare kulun bir konuda Allah'a danışmak için şartlarına uyarak iki rekat namaz kılıp yatmasıdır.

Rüyayı her şey etkileyebilir. Malum 3 çeşit rüya var; Rahmani,şeytani ve bilinçaltı...
Rahmani rüyaları selim kalp sahibi insanlar görür, Allah dostları, evliya gibi...

Senin istiharene o veli kul (evliya=çoğulu) çıksa bile hemen kapılma. Şeytan Peygamberlerin (as) suretine giremez de, acaba evliya da böyle mi ?

Ancak yaşayan bir veli senin için istihare yaparsa, ne alâ...

Bunun dışında zaman istihare değil,istişare, yani danışma zamanıdır. Bu da seni kıskanmayan, iyiliğini düşünen, tecrübeli,bilgili birileri ile...

Bak şu 38 kişinin canına kıyan cani bile istihare yapıp, eğlence merkezini taradığını görmüş..!!!
Şeytan ve bilinçaltı böyle insanla oynar ve helake götürür.
Cahil olmasa, azıcık düşünse; ben bu gece bir sürü masum cana kıyacağım. Bana bunu yaptıran fikrin/fetvanın % 100 doğru olduğundan emin miyim...ya %01 yanılma payı varsa...diye düşünmemiş bile kiralık beyin...Ya zaten böyle fetva olmaz,benim güzel dinim böyle bir şey istemez.

Sözü uzattım; en güzeli bir konuda bol bol salim duru zamanlarda Rabbe dualarla yalvarmaktır...

*

''iki şey yıkar insanı'' yazımda yer alan '' mağlup mu, mağdur mu..?''  için iki ayrı ve aynı tarz soru gelmiş. Zeki sorulara kısa cevabım :

Hem mağlubuyum sevilerimin, hem mağduruyum emeklerimin...

Olsun mağrur olmaktan iyidir.

*

Mesneviden ders alsak (2) ne zaman..?

Aslında gelecek cuma için düşünmüştüm devamını ama belki yarına, arayı soğutmadan inşallah yayınlarım. Özet hale getirmek zaman alıyor.

*

''Lütfen birileri üzülüyor diye vazgeçme yazmaktan. Üzülen okumasın, son paylaşım karlar...çok derindi...''

*

''Yok bir yere gitmek, paylaşım sayısı azaltmak ! Size kızıyorum bayım..! ''  (Okurken tebessüm ettim.)

Hepinize güzel ilgi ve mektuplarınız için ne kadar teşekkür etsem azdır.

Kimbilir yine ne çok kelime hatası yaptım. Geriye dönüp kontrol etmeyi sevemedim gitti.Olsun yayınlanınca nasılsa asistanım ikaz ediyor .)