13 Ocak 2017 Cuma

şundan bundan ondan...

Allah kabul eder inşallah cuma'dan cumaya camiye cemaate gidiyorum. Yanıma o sevimli,zayıf ve çevik ihtiyar amca oturdu. (Ben zaten ihtiyarın zeki, çevik ve sevimli olanını severim 😊 )

Onun yanına da iri kıyım,sert bakışlı sığınca, sevimli amca bana daha çok yapıştı. İri kıyım hemen ona dönerek, ''ne o rahatsız mı oldun?'' diye sert ton ve bakışla hitap etmesin mi... amcam cevap bile vermedi, hatta ona dönüp bak(a)madı bile. Ben dizine elimi koyup sevgi ifadesi (vücut dili diyorlar) aldırma boş ver sevmesi yaptım. Tabi canım da sıkıldı, adamı daha sonra ikaz etsem,zaten gergin belli bir şeyler ters gidiyor diyen surat..Allah'a havale ettik amcam ve ben ''huzurla'' cumamızı eda ettik (!)

Şahsen ben iyi olmadığım zamanlarda (yani genelde.)) pek insanlara karışmıyorum, kırıcı olurum diye...Allah'ın evinde, bir ihtiyarı üzeceksen gelme camiye kaba iri kıyım..!

Sonra marketten bir kaç eksik aldım kasa sırasındayım, arkamda elinde yalnız yoğurt almış amcaya sıramı verdim,teşekkür etmiştir herhalde 😊 geçti, sonra bir amca daha (bugün amcalardan açıldı şansım) o da ekmek almış...ondan sonra gelen yaşlı kadıncağıza da buyrun dedim ama o aldırmadı, demiştir sana sıra gelmez böyle oğlum...

Ekmeğe zam söylentisi. Benzin yine zamlandı. Ne güzel doğal gaza indirim gelmişti. Bakalım yakışıklı bakanımız zam yok dedi, inşallah olmaz; aslında bu döviz oyunu oynanmasa idi, bir % 20 indirim daha yapılacaktı.

Çarşı pazar çok pahalı. Allah fakir fukaraya yardım etsin. Bu spekülatör denen şeylerin dövizle bizi yıkma oyunu,bence şu içinde kuduz olmuş mahlukların diz ısırma seanslarının, çok çok önünde vahim bir durum. (Bir vatandaş olarak çok utandım diz ısırma haberi dünya ajanslarına da yansıdı.Barbar Türkler diyen olmuş mudur acaba..?)

Öyle vatandaşa yastık altı da deseniz,ki daha önce fedakar insanımız bu çağrıya uyup epey yüklü meblağ bozdurdu ama doların/euronun ateşi hiç düşmedi.

Merkez bankası da nedense fazla müdahil değil..! Ekonomist değilim, faizlerin yükselmesini isteyen lobi ile baş etmek zor ve işin kötüsü, 15 temmuzda bizi parçalayamayan, Cumhurbaşkanımızı ve ailesini öldüremeyenler, şimdi ekonomiden bizi vurmaya ant içmişler belli..

Ekonomi bir ülkenin can damarı ve acil çare bulunması lazım dövizdeki yükselişe! Eğer ekonomi ile de başaramazlarsa, (Allah korusun suikast planları zaten var diyor bu konuda yazıp konuşan yorumcular) korkum odur ki; topyekun ambargoları devreye sokacaklar. Şu Kıbrıs görüşmeleri zamanlama olarak hiç uygun değil! Trump akıllı davranır, bizim Rusya ve Şangay beşlisine angaje olmamızı göze alamaz da gönlümüzü alıcı şeyler yaparsa, ne ala..!

Bir de şu 18 yaşında seçilme hakkı da meclisten geçmiş galiba. Seçme hakkını anladım da, seçilme hakkını anlamam zor. Ne yani 18 yaşında biri milletvekili ve bakan mı olacak...Yok artık ! Ve hiç bir parti buna itiraz etmedi !

Son bir şundan bundan ondan; şu Reina katili yakalanamadı ya. Yurtdışına kaçtı mı belli değil. Büyük endişem yine bir başka eylemle canımızı yakması. Ne günler, TV kumanda düğmesine her dokunuş, bir tedirgin bakışı davet eder oldu. Allah'ım bu cum'a hürmetine bize yardım et,amin.

Diyeceğim camisinden, marketine, çarşı-pazarından döviz bürolarına kadar;gezegenimizde şu sıra, umutla yüzümüze tebessüm eden güneşlere uyanamıyoruz. Sonra bunları bir nebze unutmak için şiirlere yaslanıyoruz.

Dibin Notu : Evet halen facem yok tumblr'da şimdilik düşünmüyorum, ''blog seni kesmez tumbrl'a gel bari'' diyen dostlar oluyor, gelirsem görürsünüz zaten.