27 Şubat 2017 Pazartesi

Bir mantı hikayesi

Cumartesi, akşam yemeğine davetlilerimiz vardı. Annem sağolsun, yağ mantısı yapacağım dedi. İyi de, onu yapmaya ne sağlığın ne de yaşın uygun değil be annem…

Canı istemiştir diye itiraz etmedim. O hamurunu oklava ile açtı, kestik içine kıyma, sonra katlamaca,başka yemekleri genel olarak yapabilirim ama, bu ilk denemem. Neyse başarılı buldu beni, o gaz verdi ben ful gaz yuvarladım .)

Bununla bitmiyor ki efenim; sonra tamam oğlum  Allah razı olsun sen git dedi.

Kıyamadım bir parti o kızarttı, pembe renk olacak, bu pişti işareti, tamam dedim, hadi onları kızartmaya da giriştim. arkadaş pişir pişir bitmiyor…:/

Üzerine sarımsaklı yoğurt ve sos, yeme de yanında yat :)

Bununla da bitmiyor ki, servis sonrası, ocağa sıçrayan yağlar, her yer silinecek (ki gazete ile örttüm ocağın boş kısımlarını az iş çıksın diye).

Bulaşıklar yok edilecek, yer paspaslanacak…Bütün bunlar ne için, 10-12 tane yağ mantısı yiyeceğiz diye. Onca emek, bir düzine hamur işini lüpleteceğiz diye... Ah insan nefsi için nelere katlanıyor değil mi..?  Nefs demişken minik bir parantez açayım; şu cinsellik mesela; o şehvetin lezzeti olmasa, kimse yan bile bakmaz...Öpme dışında yani...O da şehvet olmadığından safi şefkat unsuru...
Oysa insanın mahrem yerleri en çirkin yerler, gel gör ki, şehvet gözlüğü onları nasılda değerli ve önemli kılıyor. Şehvet olmasa insan nesli devam etmezdi, sonrasında gelen bebek-çocuk sevgisi nasıl da o yavruya kol kanat gerip bakım zahmetinin yorgunluklarını unutturuyor. Bu yalnız insana mahsus da değil üstelik.

Nerede kalmıştık ocağı falan da temizleme, kap kaçak makineye girmeyen tepsileri temizleme derken, mantıya hitap ettim kimse yokken :))

''Ne sen kırk yıl aklıma gelirsin, ne de seni yerim!'' Zaten yağda olan şeylerle aram yoktur, tamam çok lezzetliydi ama…

Kıssadan hisse : Beyler kadınlara iyi empati yapmalı, hele oturduğu yerden bir suyu bile ayağına isteyenler; bir de eşleri çalışan kadınsa, hem dışarıda çalış, hem de evde…Merhametli olmalı ve yardım etmeliler vesselam.

Ha bununla da bitmiyor .) Yağ kokusu sindiği için, elbiseler değişecek…

Yetmez efenim, saçlarınıza da sinmiştir diye banyo şart….

Ne mantıymış be; anlatırken bir daha yoruldum.😅

Güzel, hayırlı, bereketli,keyifli bir hafta olsun inşallah...