18 Kasım 2017 Cumartesi

Sizden gelenler (18.11.17)

''Selâm Hayırlı Cumalar. 
Sizi az evvel tesadüfen keşfettim ve ölüme dair yazınız hoşuma gitti. Açıkçası babasını yeni kaybetmiş bir yetim olarak,rüyada bile olsa acısı büyüktür; birini kaybetmenizi anlıyorum. 

Yazılarınız aradığınız kişiye olan mektuplar hımmm. Sanırım sizde kendimi buldum... 

Ete kemiğe bürünmüş sevdalar bir müddet sonra sihrini kaybeder diye kafamda kurduğum platonik bir zati şahaneye aşk yaşıyorum. Yalnızlık zor ama güzel:) 

Sevgimi paçavra edip ele ayağa düşürecek biri olacağına, kafamda kurduğum kişiyi yaşarım yeridir. Hem zaten annem kızım sen şu devrin insanı değilsin diyor. ( Lale devrinden kalmayım anlaşılan) neyse ben çok konuştum sanırım. Ha bu mesaj okunur mu cevap gelir mi bilmem, ama uzay boşluğuna bile gitse ben içimden geçenleri yazıyorum :)
 Allah yar ve yardımcımız olsun.''

***

''Yokluğum yarıyacak sana!
Ruhunda kelebekler,
Gözlerinde yıldızlar kamp kuracak...
Sen bile şaşıracaksın buna!
Biri vardı dersin sonra,
Beni benden aldı, 
Adını bile unuttum şimdi! 
Yaşı genç kalbi ihtiyardı!
Kokusu bile yoktu!
Teni bile soğuktu!
Kalbi derin bir mağara!
Isıtmaya çalıştım nafile..!''

***

''İçimin düğümlerini apaçık önüne serdim bu yüzden mi çözemiyorsun beni?
Ben sesinden gayri tüm seslere rikkatsizim. Şarkıların takipçisi değilim neredeyse dinlemiyorum bile. Meselâ sesinle perçinlediğim ruhuma hiçbir şarkı ve  hiçbir şarkıcı uğramasın da dokunmasın da mümkünse.
Sadece ve sadece seni dinlemek istiyorum.''

***

''Ne vakit varlığının zuhûrunu istesem senden; mutlak yokluğun ile uğraştırırsın.
Bilinemez ulaşılamaz soyut bir yerde duruşuna, istidadın pusatını kuşanmış varlığına karşı pusatsız hâlim, emân!
Öteden beri beni her türlü yoksun bırakışının bir sebebi olmalıdır ;
sefil ruhumda sükûn doğuran!
Akıl yürütmelere , kelime oyunlarına hükmettiğin; cismani tüm cevherini yıllar var ki  varlığımdan sakladığın bu evrende  bu tutumun  bir ahlak problemidir.
Aslını bildiğin ahmaklığım duyular  âleminin mükâşefesinde böyle harikalar 
(harika bir iletişim) meydana getirir.
Sonraki yanılmalardan kaçmam yetmez.
Ben baştan yanılmışım.
Öncesiz ve sonrasız  bıraktığınım. 
Nefesim sana baktığım aynanın yüzünü bulandırmıştır ve nefsim bu iletişimle  güzelliğimi bozmuştur.
Ama şunu iyi şerh et ki ;
Varlığımın görünür tüm hâlini esirgemedim senden, haram terkiblerini ruhuma zerk ederken... Sen ise en elde edilemez halinle Suret-ül Sanal 'sın!'' 

***

 Bir insan isterse, size sesiyle sarılabilir… 
 İlhan Berk

***