26 Aralık 2017 Salı

Tuz Buz

Bugün sizlere tanıtacağım, 80 sahifelik şiir kitabı, Tuz Buz'u, yayın evinin takdimi :

''Yok olan umutların şairi diyebiliriz Hatice Maraşlı’ya. Özlemin, sevginin, aşkın, çevrenin görmez- duymaz hissiyatların eserini meydana getirmek uzun bir yolun sözsel anlatımlarında vardır. Bu kitabı okurken  görecek ve düşüneceksiniz. Tarih bir anda gözünüzün önüne gelecek.

Hatice Maraşlı uzun bir yolculuğun başındaki kaptan gibi uzaklara bakarak geliyor.

Nafile demeyeceğiz hayata. Tutunacağız yaşamın en uç noktasında bile şiire. Hoş geldiniz şiir ırmağına. 

Aslan Bayır- Baygenç yayıncılık'' 

Bendenize senin kitabın ne zaman diyorsunuz, tembelliğimi aşmanın dışında, kitaplık çap ve hacimde olduğuma ikna edebilsem kendimi...Belki Rüveyda'ya mektuplar 50'yi bulursa, sizlerden gelen mektupları da araya serpiştirerek, hatıra olarak saklama amaçlı bu dediğinizi yapar mıyım bilmiyorum..!

Şaire hanımı, biyografik olarak tanımıyorum, esasen şair ve yazarları fazla tanımamak, yazdıklarından lezzet almak adına akıllıca bir yol diye düşünmüşümdür.
Ve kitaptan beğendiğim bir şiire geçelim :

BİLEMEZSİN...
Bu yaraya da katlanırdım.
tuz basanım sen olmasan
“Hiçbir şeyim yok” desemde
sensizlikten dem vurarak
en çok, ömrümü çürüten
hayalci gözlerimdeki nemsin.
Biliyorumki;
Zıt kelimelerle örülmüş bizimhikayemiz
Bendeki sen,
sendeki senden çok farklı mesela…
Sen kavuşmaların şevkindeyken
bende hep özlemsin…
Mesela, sen mavi desen gülerek
ben boğulurum en derinine inerek
hasrete çalan gözlerinin
Bilmezsin…
Hala keşfedilmemiş bir hastalık var, desem
yarama az biraz daha tuz basarak
merak bile etmezsin…
Etsen de, sensiz kalmadan
sen nesin, bilemezsin..!
İmkansızın kapkara kareköküyüz işte..
Sen dışta kalan ,ben kök içindeki sayı…
Ben çıkamıyorum
Sen katlanıp gelmek istemiyorsun
Yine de umut bu ya;
bir sabah gelsem diyorum
rengarenk kuşlar gibi…
Ya da ağlamış
geceden kalma baykuşlar gibi…
Ya gülsen
göğünün yüzü olsam
sarsam tüm dünyanı
Ya da istesemde kaçamasam
kırsan kanatlarımı…
Dünya dediğin nedir ki
evrende küçücük bir nokta
Mesafeler değil ki ayıran
Düşüncelere giden bir yol varmı?
İşte, onu bulmalı insan…
Şimdi düşünüyorum da;
Tüm güzel sözleri sen bana
Tüm güzel sözlerden oluşan şiirleri
ben sana yazmalıydım oysa ki…
Şimdi, yokluğun göğsümde  masmavi bir atlas
ve yokluğundan kuşlar geçiyor
kanatları birbirine değmeden
Ben geçemiyorum..!
Kuşlar yaşıyor senden bî haber
Gün kaburgalarıma batıyor
ben ölüyorum…
Bir ferahlık ver, ne olur…
Gönder tüm kuşlarını
göğüs kafesinden mavi atlasıma…
Ayaklarına bağlayıp tüm susuşlarımı
sığınıp ağlayayım kanatlarına…

Kitabın içine serpiştirilmiş nesir yazılarını daha çok sevdim, onlardan birisini yazmak zaman işi olduğu için, fotoğrafladım, üzerine tıkladığınızda büyüyecektir.


Şairin önsöz, giriş ve ilk söz yazılarını okuyunca, derin ve zengin düşünce dünyasının ip uçlarını fark ediyorsunuz.

Amatörce yazan dostlara destek ve teşvik anlamında bloğumda yer vermeyi seviyorum. 

Hatice Maraşlı hocaya imzalı kitabı için teşekkür ederken, başka kitaplarda buluşmak temennisiyle diyelim.

Kitabı isteme adresi : http://www.kitapyurdu.com/kitap/tuz-buz-/440975.html