12 Haziran 2018 Salı

Kitap okumak üzerine...


Okumak, çok kitap okumak, bir yarış,bir hırs, kendini aşma telaşı mı ?

Okumak her önüne gelen kitabı, en kısa sürede bitirmek midir?

İhtiyacım olan kitapları ve önceliklerimi tespit ettim mi?

Okumak ayda şu kadar kitap, yılda şu rakam mı ?

Obezite yalnızca yeme-içme de mi geçerlidir..?

İnsan okurken de obez olup, fikir şişmanlığı yaşayabilemiz mi?

Bilgi sahibi olup, fikir sahipliğine geçişin stratejisi, ilmi çerçevesi,sistemi
diyalektiği, doğru programı nedir?

Fikir obezi ile bilgili, alim, düşünür, dahi ve üşütmüşlük kavramları üzerinde
neler söylenebilir ?

Sayılı nefeslerimizle, göz nuru döktüğümüz kitaplar, bize ne ölçüde ne kadar dost..?
Sindirerek, özümseyerek, ruhu besleyerek okumak ile,abur-cubur (fes fut ) okumaları arasındaki çizginin neresindeyiz, diye kendime sormadan edemedim.

Bir dostum bana, yamuk fikirleri olan bir sosyolog yazar konusunda kendisini uyardığım zaman, ''Biliyorum dediklerini, bana gerekli olanları seçer alırım, bozuk olanları unuturum..'' gibi bir şeyler demişti...

Bendeniz  de kendisine kısaca :''Senin dediğin gibi, diyen ama zaman içinde sahih inancını kaybeden ve kaybettiğini de fark edemeyen/kabullenmeyen, körle yatıp şaşı kalkan pek çok insan tanıdım..!'' demiştim...