14 Temmuz 2017 Cuma

Darende - Malatya Somuncu Baba (ks) da idim.


Somuncu Baba, diğer bilinen ismi ile Hamid-i Veli hazretleri kuddise sirruh. Yıldırım Bayazıd Han zamanında yaşamış büyüklerden. Anadolu'ya manevi işaretle gelen Horasan erenlerinden. Seyyiddir. Yani Peygamberimizin (sav) 24. kuşaktan torunu olma şerefi...Dergahının yanındaki fırında ekmek pişirip pazarda halka dağıttığı için Somuncu Baba diye anılır olmuştur. Sayısız kerametleri var.

Caminin sade mimarisine bayıldım. Kubbe ve ışıklandırma enfesti. Oldum olası göze direkt vurmayan ışıklandırmayı sevmişimdir. 

Bursa'da kendisine teveccüh artınca; talebeleriyle Aksaray'a hicret ve orada Hacı Bayramı-ı Veli hazretlerine ve daha nice evliyaya hocalıkları. Hac dönüşü diğer oğlu Halil Taybi ile, Malatya, Darende'ye konuş...

Son derece güzel, huzur veren bir belde. Dağları, taşları, kuşları,çiçekleri hep konuşur bir yer. Akar su kenarında ağaçlar altında ruha şifa gül kokusu. İnsanın ayrılası gelmiyor. Yine seyyidlerden Hulusi Efendi (ks) merhum tarafından kurulan vakıf günümüzde halen buraların baniliğini yapıyor.


Topkapı, Kutsal Emanetler'den sonra, beni en çok çeken müze bu külliyedeki müze oldu. İçeride fotoğraf çekmek yasak olduğu için, izinle yalnızca bir panodan hızlıca bir kaç kare çekebildim. Şahısların tek tek ellerindeki değerleri müzeye hediye etmesinden oluşmuş harika bir yer...


İkincibin yılın müceddidi İmam-ı Rabbani (ks) hazretlerinin kabr-i şeriflerinin örtüsü ve (alttaki resimde mahdumlarının (ks).

Yine sakal-ı şerif mahfazası ve örtüleri de bu kutlu mekanı onurlandırmakta.

Eski Bizans,Roma, Sultan Reşad paralarından; semaver,ütüler,radyolar,dikiş makineleri, gaz ocak ve lambaları, eski tüfenk ve tabancalar,kılıç,kamalar... say say bitmeyecek kadar güzel anılar dizilmiş. Bu linkten de bazılarını görmek mümkün.


Efendim anlaşıldığı gibi kalemim yine aciz ama gönlüm doymadı bu beldeye ve üstelik Darende'de daha gezilecek çok yer var. Bu son kare müzeden değil, bir akraba ziyaretinden ve tabi ki Darende'de değil. Burada saklamak istedim. Seviyorum bu tür evleri ve bu evler gibi gönlü misafire açık, yüce gönüllü insanları. Sözün özü Darende'yi etraflıca gezmek isterim, galiba şimdiden özledim...

Not : Epeydir kalemle,yazıyla ve hele şiirle küs olduğum doğrudur.

Bereketli olsun cum'amız...