7 Mart 2018 Çarşamba

Sizden gelenler (07.03.18 )

''Anneciğin!

Her çiçeğin bir arısı var
Ne hoş yerde makamın var
Yine bahar geldi karlı dağlar neylesin değil Mevsim hep bahar
Annelerin gönlüne düşen cemrelerle.
Evlâda dört mevsim de hoş geçer o güzel kırda.

Anneciğin!
Yüzüne bakmak nasip olmadı ; beni bana gösterecek aynamdı.
Elinde kırıldı.
Dilinde kırıldı.

Seni uyutacak ninnilerim sustu.
Kusurunu  ne bilir gönlüm ?
Ne hoş kıldı aşk  
Itır gibi , gül gibi kokladı.
Salkım söğüt olup sakladı kusurunu


Rüveydâ diye nidâ ettiğin neyin oluyor senin?

Üstün ya da esre değilsin
Aşkla yazılan tek bir harfini okutacak.
Âdem'den münezzeh bir serkeş âdemsin
Aşk sana karşılık vermedi, neden ?
Öyle kal..!
Sana bu yakışıyor...!

Olan sensin .
Sahipsiz hüznümün şikâyetçisi olmadım ben.

Kılsam hangi harfine nazâr
Göz neylesin?
İner dilinden bin zulmet gönlüme 
Kâl neylesin ?

Bekle demedin 
Kal da demedin gel de demedin..!
Tamu  Cennet bu zarftadır...''

***

''Miladım olsan da sorgulamasam benliğimi, 
Alıp götürsen beni bahardan bahara, 
Konsa parmak uçlarımız yepyeni bulutlara...
Kuş olmak gelse içinden,
Ben de takılı versem kanatlarına.
Sen bana aşık ben sana maşuk olsam
Evire çevire yaşasak 
Yaşanacak her ne varsa,
Ben sana aşık sen bana maşuk olsan sonra
İlmek ilmek işlesem seni kaderime
Halka halka takılı versen boynuma 
Yazım olsan kışın ortasında 
Ben sana yar, sen bana diyar...''

***

''Susma..!
Yokluğunda üşüyor 
Sızlanıyor 
Ve nazlanıyorum 
Takatim kalmıyor 
Mecalim olmuyor yaşamaya 
Her şey bana ters 
Sözcükler lugatımda barınamıyor
Asi bir eşkıya olup yollara düşesim geliyor
Gördüğüm duvarlara adını yazıp 
Kaldırımlarda ayakkabınla volta atasım...
Bi  tuhaf oluyorum 
Ben ben değil sanki 
Leyla olmaya can atan bir meczubum
Ben neyim, neydim unuttum
Susma ne olur susma 
Sen susarsan yine
Kim vurduya gider bütün umudum...''

***

''Gel ey yoluna kum,
Koluna tesbih 
Boynuna ter
Saatine köstek 
Cebine pul
Lakırdına söz olduğum...''

***

''Yamalı yerinden kanıyor kalbim
O yüzden sancısı iki misli
Dikiş tutmaz çürük etlerim
Ben can verdim 
Vaat edilen gelmez bilirim
Kırık ayağından tanırım
Bu giden benim ümitlerim...''

***

''Mest eyledi aşkın beni
Bir garip avareyim
Kimim kimsem kalmadı 
Ta içerimden viraneyim 

Dost gönlüm bana gel
Bilmez misin nacarim
Pamuklara sarsalar beni
Ben yine de bozkırlarına kaçarım

Sazım oldun sözüm oldun
Yokluğuma hüzün oldun 
Bir garip besteydim ben
En yaralı nakaratım oldun''