30 Mart 2018 Cuma

Üzülmek üzerine..!

Üzüntü Kurani Kerim' de sadece nehiy olarak   gelmiştir, Allah Teala 'nin Şu sözündeki gibi :
 "Gevşemeyin ve üzülmeyin... "

Veya olumsuz gelmiştir:
 "Onlar için korku yoktur onlar üzülmezler de"

Bunun sırrı şudur:
ÜZÜNTÜ, şeytanın en sevdiği şeydir;
Adem oğlunun yolunu yarım bırakması ve devam ettiği şeyi durdurması için üzülmesini ister...

Nebi  sallahualeyhi vesellem , üzüntüden Allah 'a sığınmıştır:
"Allah’ım üzüntü ve endişeden sana sığınırım."

Bunun için İbnü'l Kayyim şöyle der :

“-Hüzün; kalbi zayıflatır, azmi kırar, iradeye zarar verir.
*Şeytana mü'minin üzülmesinden daha sevimli bir şey yoktur...*
Bundan dolayi ;
“Sevinin,
 müjdeleyin,
 olumlu  olun ve
Allah 'a hüsnü zan besleyin, ve Allah katındakine güvenin ve O'na tevekkül edin ;
*İşte o zaman, her durumda mutluluk ve rıza bulacaksınız..”*

👍Sevincini üzüntü ile ifsat edip, bozma!
👍Aklını karamsarlıkla ifsat edip, bozma!
👍Başarını gururla ifsat edip, bozma!
👍Başkalarının başarısını, onların başarısını çürüterek ifsat etme, bozma.!
👍Bu gününü,  dününe bakarak (geçmişe takılarak) ifsat etme! Bozma.!

Şu anki halini bir düşünürsen;
Allah’ın sen (daha) ondan istemesen bile birçok şey verdiğini göreceksin;
ve güven O’na, muhakkak ki Allah senin istediğin bir şeyi ancak ondan daha hayırlısını vermek için senden engellemiştir (senden almıştır, sana vermemiştir) .
*Belki de sen uyurken Sema’nın kapıları senin adına defalarca çalınıyordur;*

-Yardım ettiğin bir fakir tarafından veya
-Sevindirdiğin üzgün bir kişi tarafından veya
-Sıkıntısı olup da rahatlattığın bir kişi tarafından, semanın kapısı çalınıyordur;

Hayır işlerini kesinlikle küçümseme!

Seleften bir kişi söyle der :

“-Ben Allah 'dan bir şey istiyorum eğer onu bana verirse bir kere vermezse on kere seviniyorum;
çünkü ilki benim tercihim*
ikincisi ise Allah Teala 'nin tercihidir...

İbnü's Sadi ra söyle der:
“Hayat kısadır onu ENDİŞE,
KEDER ve ÜZÜNTÜ ile kısaltmayın...

Hepimiz yolcuyuz..
Hiçbir dert,dünyaya gelirken beraberimizde gelmedi, bizimle beraber de gitmeyecek...
{Hz.Ali.}

Gönderen dosta sonsuz teşekkürlerimle, bereketli cum'alar diliyorum.