28 Nisan 2022 Perşembe

Lütfen dikkatli olun!

Birilerini kızdıracak, bazı insanları da üzecek kısa ama uyarıcı bir yazı olacak!

Son zamanlarda yardım kuruluşları ve örgütleri yerden ot biter gibi çoğaldılar!

Anladığım kadarıyla vakıf açmaktan daha kolay, bir yardım derneği (ya da örgüt) açmak ve milletçe son derece yardımsever olduğumuzdan büyük meblağların çevrildiği bir alan!

Son zamanlarda bazıları Afrika ve Türki Cumhuriyetlerde su kuyusu ya da mescid açma yarışına giriştiler!

İstismarı çok kolay üstelik! Yaparsın 1 adet mescid, açarsın 1 adet kuyu; üzerine yüzlerce kez video çekersin. Videolarda yardımseverlerin isimleri! 
Her çekime yerli köylüyü de ziyafet var diye toplar, onlara da (çekim bedeli) bir çorba içirirsin. Sonra aksın paralar! 
Mescidinde namaz kılan, kuyudan çıkan suda sevinçle ıslanan mutlu yüzleri gördükçe mutlu olursun! 
Aklına bunun aşağılık bir mizansen, istismar ve dolandırıcılık olduğu gelmez! Zerre şüphe edip keyfini kaçırmazsın. Kendin ve bir kaç sevdiğin, ölmüşün adına hayır yaptın, mutlusun! 

O kadar çoklar ki hangisinin peşine düşüp de Afrikalarda denetleyecek takip edeceksin! Bir sürü nevzuhur yeni dernek ya da dernek görünümünde örgüt! 

Elbette devletin ilgili birimleri onları denetliyor! Bildiğim kadarıyla sahada değil, banka hesaplarında, kayıtlı zorunlu resmi defterler üzerinde, bunu kitabına uydurmak zaten zor değil.

İlle yardım kuruluşları üzerinden yardım yapacaksanız, isimleri/kimlikleri aidiyetleri çok iyi bilinen kuruluşlara yapın derim. 

Şahsen eskiden beri sevdiğim bir prensibim vardır; herkesin topluca yardım ettiği yere ya hiç vermem ya da en azını veririm! Onun yerine kendi çevremde illa ki bir muhtaç vardır. Bazen de çok samimi güvendiğim bir dostumun tanıdığı bildiği biri...
Çoklukta değil, azlıkta olmayı sevdim. 

Dikkat ederseniz kimseyi, hiç bir kuruluşu itham etmedim! Hiç bir kuruluşa da kefil olup sizleri yönlendirmedim! Milyonların, milyarların döndüğü büyük bir "pasta" ve istiyorum ki onu yalnızca hakkı olan garip gurebe, muhtaçlardan başka kimseler yiyemesin! 
Sizlerin güzel duyguları sömürülmesin!