6 Şubat 2015 Cuma

Kudsi Hadis 1

Her okuduğumda beni derinden etkileyen Kudsi Hadislerden ilkini paylaşmak istiyorum.Meşhur olarak benim bildiğim (İmam-ı Gazali ks) 40 Kudsi Hadis var.100 kadar olduğu da kaynaklarda geçmektedir.

Manası Allah'a (cc),lafzı Sevgili Peygamberimiz (sav) ait olan ve Peygamberimiz'e; Allah tarafından,vahiy,ilham ya da rüya ile bildirilen ilahi mesajlara Kudsi Hadis (ayet değil) diyoruz. Üzerinde ne kadar tefekkür etsek azdır. Bereketli cum'alar.

1.KUDSİ HADİS

Yüce Allah (c.c) şöyle buyurmaktadır:

"Ey Ademoğlu!

Öleceğini kesinlikle bilen bir kimsenin, nasıl sevindiğine şaşarım!

Yine, hesaba çekileceğine kesin olarak inanan bir kimsenin nasıl mal topladığına, kabre gireceğini kesin olarak bilen bir kimsenin nasıl güldüğüne şaşarım!

Ahirete inancı olanın dünyada nasıl huzur bulduğuna, dünyanın geçiciliğini bilen birinin ona nasıl güvenip bel bağladığına şaşarım!

Yine dili ile alim kalbi ile cahil olana, su ile bedenini yıkayıp temizleyen fakat kalbi temiz olmayana insanların kusurları ile meşgul olduğu halde kendi kusurlarına hiç bakmayana şaşarım!

Yüce Allah'ın kendisini gördüğünü bildiği halde O'na isyan edene şaşarım!

Tek başına öleceğini, kabre gireceğini, hesap vereceğini bilen birinin beni bırakıp da nasıl insanlarla yakın dostluk kurduğuna şaşarım!

Hiç şüphesiz benden başka ilah yoktur ve Muhammed (sav) benim kulum ve Resulumdur.''