24 Ağustos 2019 Cumartesi

Katre-i Sevda / Sevil Kutlu


Hüzün çıkmazı

Hiçlik sokağının hasret kaldırımında 
bir sensizlik şarkısı tutturmuş kalbim,
dilsiz dudaksız sesleniyorum sana...
Saçılmışım dağılmışım yalnızlığa…
Üşüyorum...
öyle bir sarılmışım ki sevdana…
sarıldıkça daha çok sar diye üşüyorum sana.
sen gelince aklıma hep kelebekler düşer sol yanıma…
yandım yandım yandım ki ne yandım…
kalabalıklar içinde yalnız kaldım
sevdanın yükünü yüklenip omzuna…
Tutamadım kalbimi kaçtı senin yanına…
senin şehrine, senin yatağına…
Gönül…anlasana… 
Anlasana artık…
Sana firarda…
Aşk bahçelerinde hüzünlü bir dille…
Hasret şarkıları söylüyor kalbim simdi...
Umut rüzgarlarına nağmelerle…
hep sana hep sana uzanıyor ellerim…
bir uçurumun yamacına…
bir yaprak gibi savrulmusluğumla,
dal dal yüreğiminin içindesin...
feryatlarımsın...
çaresizliğimsin… 
Söylesene Yar!
Ben… Daha kaç kere öleceğim,
Ve daha kaç kere senden nefes bekleyeceğim..?
yandım, yandım, yandım ki ne yandım…
ateşine dondum karına kandım…
açtım gönlümün perdelerini yar gönder rüzgarını…
bırak biraz da bu gece 
aşk çalsın kapını
hasret geçer, hüzün geçer, yalnızlık geçer
Geçer de geçer…
bir de sen geç be sevgili
bir de sen geç kapımın önünden
Hep yalnızlık…hep hasret mi bekleyecek beni…
öğrendim geç de olsa …
ben öğrendim sevdayı
rüzgarları karları yağmurları yüreğinde taşımayı…
Yüklenip bu sevdayı tek başına
ara sıra kaçıp kaçıp kaçıp bu şehirden 
sende kalmayı…
Belki merak edersin diye adresimi..
Mutluluğun bir arka sokağında 
hüzün çıkmazındayım Sevgili.
Bekliyorum
belki aklına gelirim de,
Belki ararsın diye beni…

Sevil Kutlu


Bu kez, içinde şiir ve nesir yazılarının olduğu 140 sahifelik kitap, kargo yerine yazar eliyle şehrime gelmiş oldu.

Merkeze yakın bir ilçeye annesine bayramlaşmaya gelen Sevgili Sevil hanım ile bayram günü bir kahve içimi miktarınca tanışma imkânımız oldu. Kendisine bir kez de buradan teşekkür ederken, hayrına olan her şeyde yolu açık olsun diyorum. 

Son derece mütevazı, sempatik ve bilge bir hanımefendi Sevil hanımı takip etmek isteyenler için:  https://www.facebook.com/sevillkutluu/ 

Üşenmesem de antolojide bendeniz de şiire benzerlerimi toplasam mı, ya da biri ben yaparım dese, ortak hesap açsak o buradan  oraya kopyalasa;)


Nice şiirler yazdım ben
Nice denizlerde boğuldum.
Ama hiç biri,
Senin gözlerin kadar 
Derin değildi...!

Nice aşklar yaşadım ben
Abdal misali...
Ama hiç biri,
Senin kadar öldürmedi beni.

Nice yağmurlarda ıslandım ben,
Nice karlar yedim.
Ama hiç biri,
senin kadar tatlı değildi.

Sevil Kutlu