22 Mart 2019 Cuma

Sonunda yayın evinden içeri girdim!

Sanırım 15 yıl kadar önceydi onu tanıdığımda...

O sadece bir yayıncı, kitap aşığı biri değil, aynı zamanda, edindiği işin, yani kitapların havasını, kokusunu ruhunda özümsemiş, entelektüel/münevver duruşu ile insan canlısı, sohbet ehli...bir güzel insan kısacası...

Çocukluğuma hayalini kurduğum işe adamış kendisini.

Şu zamanda bu işi maddiyat için yapmayan, işine sevdalı biri İsmail ağabey. Saygın, düzgün ve dürüst biri İsmail abi.

Kitap almaya gidip soru falan sorarsanız hemen size çay ikram eder, yer gösterir, siz nasıl o sohbet halkasında ''ahbap'' olduğunuzu anlamazsınız bile.

İkidir bulunduğu pasaja gidiyorum, kitapçı dükkânı (dükkân demeyi, bakkal demeyi çok seviyorum) yerinde yok. Yanlış mı girdim diye dolandım yok. Bir sor be adam, yok..Bazen olurum böyle. Serde asosyallik de var ya...Sanki sorsam...uzatmayayım sorma günüm bugün imiş ve aynı sokakta karşı binaya taşınmışlar, hem daha büyük hem daha ferah...

İsmail ağabey beni görünce güneşte kararan gözlüğümü çıkarmamı istedi ve tanıdı.
Onca çevresi içinde bir kaç kez gördüğü insanı unutmayacak bir hafızası da var, maşallah.

Ben çekinirim, çok zaman ç/almama adına, hal-hatırdan sonra hemen konuya girdim.
Flaş bellekten Rüveyda'ya mektuplar'ı kendilerine sundum.
Konu hakkında epey malumat da edindim. ''İyi ki bana gelmişsin'' dedi.
Çok istismara açık bir konu. Gerçi bu memlekette ne değil ki...
Ne, nasıl olur konuştuk.
Sosyal medyadan iyi bir talep var kitap olması için abi, dedim.
''-Sonunda onların ısrarı ile ben de, kitap olarak (göçerken bu dünyadan) gölgem kalsın diye buradayım.''
''-İnan bana, o kitap olarak çıkarmalısın diyenlerin bir çoğu, iş almaya gelince üşenecekler!'' dedi.
Ve sorduğum soruya : '' Evet biz yayın evi olarak buradan dünyanın her yerine kitap gönderebiliriz, gönderiyoruz.'' diye cevap verdi.

Sonuç olarak dostlarım, ''mektupları'' redaktöre gönderecekler. İsmail ağabey de, ilk fırsatta okuyacağını söyledi.

Artık o kapıdan içeri -sonunda- adım atıp, bismillah dedim ya, gerisinin geleceğine inanıyorum.
Hem eski bir dost, hem bulunduğum şehirde olması büyük avantaj doğrusu.

Öyle ya da böyle asgari sayı neyse sizler için ''hatıra'' babında kitap çıkar diye düşünüyorum.
Sizlerle paylaşmak istedim...