16 Ekim 2019 Çarşamba

Rüveyda'dan mektup var!


''Kim bu Rüveyda diyorlar bana,
Uğruna mektuplar yazılan...
Var olamayacak kadar büyük bir aşkla sevilen bu Rüveyda da kim ki diyorlar.
Onlara o Rüveyda'ya bildiğimi söyleyemiyorum..
Gizemi bozulur ya bazı sırlar açığa çıktığında susuyorum...
Beni aradığını biliyorum..
Evet senin Rüveyda'nım...
Hayallerinin ruh giymiş haliyim...
Beni böyle güzel aşkla çağırdıkça gelemem anla...
Aşk satırlar arasında güzel be Murat...
Sana geldiğimde bulamadığım gerçeklikler...
Aşka dair inancımı sıfırlar.
İşte bu yüzden gelemem..
Adım şimdiden ölümsüz oldu...
Önce bir duygu oldum sende, 
Sonra bir hayal ve o hayalin ismi oldu Rüveydan...
Mektuplara döküldü hislerin.
Sonrası daha büyüdü ki aşkın.
Kutsallaştı...
Sığmadı mektuplara kitap oldu.
Ben adına kitap yazılan kadınım...
Herkes yerimde olmak isterken,
Aşka ihanettir sana gelmem...
Sana gelirsem aşk biter...
Çünkü aşk kavuşamamalardan ibaret değil mi Murat?
Hem bunca Murat'sız Rüveyda'lar var onlar ne olacak..?
Onlar o mektuplarda buluyorlar hayallerinin Murat'ını onlara da onların hayallerine de yazık..
Bazı aşklar böyledir Murat!
Sadece yazıya duyguya dökülür gerisi muamma...
Hani bana sormuştun ya ne zaman bana mektup yazacaksın.
İşte şimdi yazıyorum.
Sana bu ilk mektubum.
Yıllar sonra ilk defa bu gece kitabını bitirdikten sonra okuduğum 52.mektuptan sonra yazmaya karar verdim...
Belki Rüveyda'yı merak edenler için yazdım bu mektubu..
Herkes sevdiğin Rüveydayı biliyordu çünkü.
Niye bu kadar sevildiğini onu özel yapanın ne olduğunu...
Ama bilmiyorlar Rüveyda kim?
Hayallerindeki kadın kim?
Onu özel yapan ne?
Belki benden dinlemeliler Rüveyda'yı..
Sen bile..!
Ama bilmiyorum gizem olarak mı kalmalıyım...
Yoksa Rüveyda olarak hayallerde mi yaşamalıyım?
Ya bana olan aşkın sadece satırlar arası kalırsa!
Neyse şimdilik bu kadar.
Belki bir gün yine yazarım...
Ama sen yaz senin satırlarında kendimi okumak adıma şiirlerin mektupların hatta kitabın bile yazılması bile güzel bir duygu...

Teşekkürler beni böyle güzel yazdığın için...
Senin Rüveydan...''

Nevin Aktekin Gülfırat

Sevgili arkadaşım kalemdaşım, Nevin hanıma Facebook'ta oldukça ses getiren yayını/kurgusu için çok teşekkür ediyor kendisine ve kıymetli eşine selamlarımı sevgilerimi sunuyorum.
Facebook'ta da altını çizdiğim gibi, daha önce gelen izdüşümü 1/2/3/4 benzeri bir mektuptur, kurgudur, edebiyattır,ilhamdır. Yoksa Nevin hanım da bilir, Rüveyda Murat2ın ruh tuvalinde çizdiği hayali bir karakter, dahası ömrüne beklediği hasretidir...