21 Mayıs 2023 Pazar

Ey Şair! [10]

Ey Şair! (*)
Belki de sabahını göremeyeceğim gecenin karanlığında yazıyorum. Hayatın ceremesinden, ruhun boğuluşuna kadar umutsuzluk kaplamış bedenim karşılıyor beni aynada... 
Sana yazma arzusu her zaman çalsa da kapımı yarısında bırakıyor beni. Ne demeliyim bilmiyorum, susuşlar ağır bastıkça, burnumda reçine kokusu sana ulaşmayan notalarla kemanımın tınısı beni bayıltıyor gibi.
Gündüzlerde gelmeyen seni gece rüyalarımda aramalıyım. Ne yazık ki rüyalarıma da gelmiyorsun, bilmiyorsun çağrışlarımda çınlıyor yer gök. Yorgunum ve kollarında dinlenmeliyim. Korkmuyorum ama savunmasızım. Varlığınla var olmalıyım.

Ey Şair!
Ne yazacağımı bilmiyorum yarım kalan satırlarımı ruhun tamamlasın. Gelinmeyen yolları ıhlamur çiçekleri sarsın. Sen diye baktığım gökyüzünde kuşlar sevişsin. Soluklansın bitmeyen son vedalar. Kendiliğinden dönen bu döngü bir yerde dursun. 
Başım mı dönüyor dünya mı hızını alamadı, nedir bu telaşsız telaş? Yüreğim bir sana yenildi, nedir bu kanlı savaş? Kelimelerim ne denli konuşuyor sana bilmiyorum ama ruhum hipnozda. Kelimelere ulaşmaya başladı. Darmadağın kelimelerle de başa çıkamıyorum. Nasıl yaşıyorum bu denli bilmiyorum. Biri beni durdursun, alsın elimden şu suç aletini.

Ey Şair!
Kelimelerin gücü bu kadar zor olmamıştı. Uzun yazanlar nasıl bu kadar hakim kaleme, benimki kesikler atıyor ruhuma. Sen diye yazdığım satırlara uzanmak istiyorum.
Ne yazdığımı bilmiyorum dönemiyorum suç mahalline, kelimeler esir almış beni sıkıyor da boğazımı konuşturuyor gibi kesik kesik. Saçmalamış olsam da bırakmıyor beni. Sana olan sevgimi yer gök duymamış gibi bir de yazdırıyor bulduğu her yere. Sonmuş gibi gözükse de sözler sıralanacak hiç durmadan. Belki anlamlı belki anlamsız. Bilmiyorum kaç gece sürer bu böyle. Uykusuz değilim, gece ile gündüz bana ayak uydurmuyor. Rahat bırakıyorum ruhumu sana ulaşsın. Gecene belki bir yıldız olur.

Sevgiyle kal. 

~ ~ ~

(*) Daha önceki gelen mektuplardan birine not düşmüş ama unutmuşum. ''Bilseydim Ey Şair'in seri olarak devam edeceğini numaralandırırdım''demişim. Dün gelen bu son mektupla geç de olsa bunu yapmaya çalıştım. Geriye dönük taradığımda 9 adet mektup bulabildim, umarım blog mutfağında tarama hepsini bulmuştur. Numaralandırmada mümkün mertebe ilk mektuptan başlamaya ve etiketlemeye gayret ettim. 
Hepsi kitaplık mektuplar...
Kaleminize bereket. Teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar. [MM]