22 Ekim 2023 Pazar

Bir örnek mektup daha

"Ömer beyin mektubunu ve yanıtınızı okuyunca çok duygulandım. Evet herkesin gücü nispetinde yapacağı şeyler olmalı bu hayatta. Filistin'li cesur kız Ahed Tamimi gibi.

Kızım mezun olup para kazanmaya başlayınca onu daha çok hayra teşvik ediyorum. Cansuyu derneği vasıtasıyla Filistin'li iki yetimin aylık masraflarını üstlenmek istedik. (Aylık 400 lira) Bir erkek bir kız çocuğu. Bize mailden resimleri, isimlerine kadar bilgileri geldi.. Mahcup olmayalım diye  6 aylık anlaşma yaptık. Başarınca 1 yıllık yaptık. 
Sonra kızıma dedim, maaşın arttı ama hayır miktarın aynı, o artmadı. Sağolsun kızım da 'aklında ne var anne, hadi arttıralım' dedi.

Kardeşlerini çoğaltalım dedim.

Bu defa da IHH'ya sorduk. İnsani yardım vakfı... Orada 6 aylık yok ve 1 yıllık talep ediliyor. Sonuçta onu da başardık. Şimdi Filistin'li 4 yetime hamilik yapmanın tesellisi içindeyiz. 

Bunu ilk kez size söylemiş olduk ki zaten bizi tanımıyorsunuz. Çevremizde en yakınımız bile bilmez. Hani o yazınızda çok güzel ifade ettiğiniz gibi, bu iş cebe cüzdana dokunmadan, sloganlarla, paylarla, kınamalarla olmuyor.

En azından Müslümanlar kola, kahve, ve o yiyinti mekanlarından uzak dursalar. 5 kalem çok değil 5 kalem, bunu unutmadan ciddiyetle uygulasak, tek tek şubeleri kapanır ve ülkemizden defolup giderler diye düşünmekteyim. 
Allah'ım İslâma ve Müslümanlara yardım eyle. Amin."

*

Ne güzel insanlar var. Bu ibret mektup aslında sosyal medyada örnek olsun diye yayılmalı. O kadar etkilendim, duygulandım ve imrendim ki, Ahed Tamimi'lerin varlığını bizim ülkemizde de görmenin huzurundayım.
İnşallah ben inanıyorum sizin gibi güzel okurlarımın içinde de imkânı olanlar bunu uygulayacaklardır. Her insan özünde yapabileceklerinin farkındadır, yeter ki cimrilerden olmasın. 
Allah sizin gibi duyarlı insanların sayısını arttırsın ve bir tavsiyem ile noktalayayım: 
Çevrenize örnek ve teşvik olsun diye yetimlerden hiç değilse birini (kızınızın yetimini) söyleyin. Bu riya olmaz, niyetinizce daha da sevap olur. "Hayra teşvik eden, onu yapan gibidir."
Mektubunuz için ayrıca çok teşekkür ediyorum. [MM]