2 Ocak 2023 Pazartesi

Yansımalar 18

''..şiirler yağıyor, sağanak sağanak, hem gökyüzünden hem gözlerimden...
Kelimelerinin muhtacı Murat'' (sh:24)

Şiir gibi bir şiir yazabildi mi kalemim bilemiyorum ama bir şiire denk getirdi kaderim beni, öyle güzel ki son mısraı görünmüyor...

Görünmediği için meçhul bir ummanda kaygısız yüzebiliyorum.

Bazen, bazı durumlarda belirsizlik güzeldir. Meçhul oluş güzeldir. Bazı şeylerin cahili olmak güzeldir. 
Güzel olan şeylere hesapsızca kapılış güzeldir...
Olmazlar içinde ya bocalarsın ya da akışın zevkini yaşarsın. 

*

Güzel şiir yazabilmek bir meziyet olabilir de sakın kimse iyi şiir yazamıyor diye üzülmesin, ben üzülmüyorum... 

İyi şiirden anlayıp, iyi şiiri keşfeden o kadar gönlü güzel insan tanıdım ki...
Tersine çok güzel ince/latif şiirler yazdığı halde, gönlü kalın, şiirden uzak ruhlar da gördüm...

İyi bir şair olabilirsin de acaba iyi bir insa mısın? Mesela iyi bir şair/yazar oldun diye kibir apoletlerini kuşandıysan, al kelimelerini başına çal, uzak ol!

*

Kelime demişken...
Kelimelere muhtaç olmak...
Bir selama hasret kalmak. Maillerine cevap vermediğim ya da vefasızlık maskesi takındığım dostlardan bu paragrafı görenlerin kalpleri çınladı biliyorum...

Kelimelere muhtaç olup, merakta kalmak işkencedir bilirim. 
İnsan merakta kalmayı sevmez ve bunu hak etmez de. 
Sevgi emekse, emeğe saygı için en azından...
Bu yansıma çok boyutlu girizgâha kapı açtı. En iyisi başa dönerek sonlamalı.

*

Sağanak sağanak yağan şiirler, şarkılar bilirim. 
Gözyaşlarının güzelleştirdiği gözler bilirim. 
Bir şefkatli kelimenin darağacında can vermeye hazır canlar bilirim.  Şiir bekleyen kadınlar, binlerce şiiri hak eden kadınlar bilirim. 
Şiir şiir susuşlar bilirim. 
Şiir şiir ağlayışlar, yakarışlar...
Islak yanağı avuç içinde eriyecek yüzler bilirim. 
Yalnız bir ömre sitem eden, bakışlar, ah çekişler bilirim...

Bu şairler var ya yatacak yerleri yok...