6 Eylül 2017 Çarşamba

Şair ruhların malzemesi, ayrı yerlerde yaşasalar bile aynıdır.

''adını söylemek istemiyorum 
her hecesi amansız bir kor dudaklarımda
her harfine yıllardır şimşeklerle yarıştım
zindanlara karıştım, ölümlerle tanıştım
adını söylemek istemiyorum
rüveyda dediğim zaman 
anla ki, senin için yürüyor kelimeler
çığlığımın atardamarlarından.''

Nurullah Genç


Şair olamadım, ama şair ruhluyum az da olsa demiştim. Önceki yazımı okuyanlar, üstteki şiir ile niçin başladığımı hemen anlamış olmalılar.

O yazımda Rüveyda ismini özne olarak kullanmıştım. Ve eklemiştim; bu isimde biri özel ya da tüzel olarak hayatımda olmadı diye...Bunun rahatlığı ile Kafka'ya nazire yapmıştım. Sos veren sosyal medyada bir ünlü, öksürse onu paylaşım olarak sunuyorlar ya...Bahs-i diğer...

Usta kalem Prof. Dr.Nurullah Genç'i ''Yağmur'' adlı o muazzam naatı (şiiri) ile çok sevmiştim. Uzun gözyaşlarına kanal kanal açılan enfes bir şiir...Ruhu yıkayan kelime zenginliği...

İnsan insana rastlar. Duygular da,atmosferde gezinirken, aynı frekansa denk düşer. İnsan olduğumuza, ham maddemiz  aynı olduğuna göre, duygularda,kelimelerde,söz ve şiirlerde, isimlerde buluşmamız, hem de birbirimizden habersizken buluşmamız pek tabidir. Sonuçta 29 harf hepimizin...

Üstadın yukarıdaki şiirini mail olarak almasam, daha önce okumamışsam bu benim ayıbım olsun. Belki de çok uzun şiirleri (istisnalar dışında) okumayı tercih etmeyişimdendir.

Her yazdığım söz,şiiri googlede arayamam ki, benden önce yazan var mı diye. Takip edenler bilirler ki, emek hırsızları ile mücadele eden biri olarak, asla birileri gibi, bir kaç şairden kesip biçip,eklemleyip şiir yazdım deme küçüklüğüne düşmediğim gibi, başka bir şiiri de değişik kelime kalıpları içinde alıp sunmam!

Şiirlerden,melodilerden ilham almak başka...Onda bile ıslık şiirim gibi, bir başka ıslık şiirine düet,atışma olarak yazdığımı ifade etme gereği duyacak kadar, bu konuda hassasım. Gelelim sizden gelenlere:

*

"Yaşanılmadan hissedildi"

Ruhu şiir adam,
teşekkür ederim varlığın ve hissettirdiklerin icin.

*

....
Bir kuş yürekli bir kuş yüreğine duâlar fısıldıyor...

*

Kimsiniz siz..?

* * *

Kimsin diye sorma, kimliğime eklen. (Aynı mevsime kanat çırp benimle.)
Kimsin diye sormadan, gir içeri ve hisset...(Renkler dans ediyor.)
Kimsin diye sormadan,kimliksizliğimi anla..! (Anladığın zaman asıl ben kimim diyeceksin!)
Kimsin demek, en zor matematik sorusundan da zordur...(Onaylanmış bir kimlikle göçelim.)

Yazın sık sık... Özelden cevap verme nezaketi göstermesem de, ilgi ve önemle okuyorum.

Hepinize beni okumaya değer bulduğunuz ve hâlâ usanmadan tahammül ettiğiniz için sonsuz teşekkürler.

Hey sen !
Bir kere bile yazmadan ama sadık takip etmeyi sürdüren sen!
Sana da ayrıca teşekkür ediyorum vefan için...

Şimdi gidip o uzun Rüveyda şiirini okuyayım.

(MM)