6 Kasım 2020 Cuma

Bir ''Rüveyda'ya Mektuplar'' yorumu daha!

 

''Üç yıl boyunca Kafka ve Milena mektuplaştı. Sadece iki defa görüşebildiler ve dünyanın en masum aşklarından biriydi. Bilenler bilir. 

Yazarımızda onların aşkından esinlenip mektuplar yazmaya başlamış. Bu mektuplar öyle anlamlı ki insanı kesinlikle sıkmıyor. Aksine "Ne aşklar varmış be!" diyorsunuz. Okurken insanın içi hüzünle de doluyor. Bazen kelimeler boğazınızda düğümleniyor. Bazen de hasret yüreğinizi yakıyor. Birini görmeden sevecek kadar güzel bir kalbe sahip çok az insan var. İşte siz de bu güzel kalpten dile dökülen cümlelerin arasında kayboluyorsunuz. Normal de bir kitaba başladığım zaman araya başka kitap almam. O kitabı bitirene kadar okurum. Ama ben bu kitabı okurken günde en fazla 10 mektup okudum. Çünkü okurken derinden etkilendim. Sayfaları gözyaşlarımla ıslattığım oldu. Sanki yazarın ruhuna büründüm. Aldım elime kağıdı, kalemi... Oturdum ve o mektupları baştan yazdım. O cümleleri âdeta yaşadım. Belki de kalbimin derinliklerinde özlediğim biri olduğu için bu kadar etkilendim. Bilemiyorum. Özlem duygusunu derinden hissettiğim için belki de her kelime bana bu kadar dokundu.  

Mesela hafızama yer eden "Seninle biz aynı bahara açmalıydık."diye bir cümle vardı.  Kısa bir cümle ama ne derin anlamı var öyle değil mi? Zaten yazarımız mektupları pasajlarla da derinleştirmiş. O pasajları okurken de ayrı bir tat aldım. Bir de sizlerle unutamadığım bir yeri paylaşacağım.

"Kararsızlığım bugünlerde had safhada... Seni paylaşmak bir yanımı incitiyor. Seni bir ömür içinde yaşamış bir adam için  girift bir paradoks, kaotik duygular labirenti."

İşte bu kadar naif bir kişi bunları dile getiren... Duyguları bu kadar dile getirmek kolay değil. Sayfalar su misali akıp giderken ateş gibi yaktı geçti. Yazarımızın kalemi daim olsun.

#okudumbitti
#kitapyorumum

Canım @okuyan.zebra 'nın moderatörlüğünde güzel bir grupla #rüveydayamektuplar kitabını  okuduk. Beni böyle güzel bir kalemle tanıştırdığı için ne kadar teşekkür etsem az kalır.

Mutlaka okuyun. Tavsiye ederim.

Gizem Kısacıklar'dan selamlar 🙋‍♀️🙋‍♀️ ''

https://www.instagram.com/p/CHL_CZ_nJiR/?utm_source=ig_web_copy_link

* * *


Okuyup zaman ayırıp bir de böyle kıymetli bir yorumla kitabımı tavsiye eden Sevgili Gizem hanımın yorumu da beni çok duygulandırdı. Zaman zaman hak etmediğim övgüleriyle mahcup olsam da, büyük bir keyifle okudum. (Cem Adrian şarkılarının da eşlik ettiği olmuştur mektuplar yazılırken..) 

İnstagramda paylaşılan bu yorumu da burada ve facede saklamak istedim. 

Sonsuz teşekkürler, sevgilerimle... (Murat  Mesut)