18 Haziran 2020 Perşembe

Berber!

Sabah bir iki eksik tedariki için hızlıca evden çıktım.

Düzgünce diksiyonlu ben yaşlarında biri, semt berberinin kolonya kokulu zeminine kağıt para atarken seslendi:

''- Virüsten dolayı sana gelmiyorum, evde makine ile... Sabah siftahı olsun!''

Berber hem teşekkür ediyor hem de gözlerini yerdeki kâğıt paradan ayıramıyordu. (Eski bir adettir, erken saatlerde o esnaf ile işi olmayanlar yolları oraya düşmüşse yere metal para atarlardı.)

Anlaşılan adam, berberin ekonomik açıdan kendisinde hakkı olduğunu düşünecek bir inceliğe sahipti.

Hiç oyalanmadan ve teşekkür bile beklemeden gözden kayboldu!

Geride sabahın erken saatinde yüzünde tebessüm olan bir berber ile olaya şahit bendeniz vardık.

İyi insanlar iyi ki hâlâ varlar diye düşünerek markete daldım.

Paraya tamah etmeyen, çıkar için yalan söylemeyen, dili kalbinde iyi niyetle yaşayanlara binler selamlar,dualar. Böyle insanlara Allah daha ziyade versin ki onlar da kendilerinde emanet olanın bilincinde olarak paylaşmayı, gönül almayı bilsinler.

Bu dünyanın geçici bir uğrak yeri, ''bir yolcunun bir ağaç gölgesi altında nefeslenme miktarı'' olduğuna iman ederek, kalbi fitne ve fesatlıklardan koruma özeni ve hassasiyeti içinde ömür tüketenlerden olabilmemiz duası ile...



İkindi ezanları okunurken iki satır yazayım dedim. Bugün maşallah saat 17:00 itibariyle 346 okuma, dün keza 303 ne kadar teşekkür etsem azdır. Bu fakiri okumaktan usanmadınız.