20 Haziran 2020 Cumartesi

Kargo sizden, kitabım bendenizden kampanyası!

''Bloğunuz kişiye özel kısıtlanabiliyor mu?''

- Hayır! Face gibi bir yer değil burası. (MM)

*

''Lütfen gün içinde birden fazla yayın yapsanız olmaz mı?''

- Bazen zaman olmaz, bazen de yazacak güç...Bazen de o istek vardır ama bilgisayar açmaya eliniz varmaz. (MM)

*

''...Sonuç olarak sanki kitabınızın satılması istenmiyormuş gibi bir hava sezdim! Bazı yayınevleri kargo ücreti almadan gönderiyorlar işte size son alımlarımın görseli. Adınıza üzülenlerdenim.'' 

- Bu konuda sizlerden güzel destek mektupları aldım. Hepinize ayrı ayrı teşekkürler ediyorum. Latifesini yaptığım gibi, Rüveyda'ya Mektuplar ölümümden 50 yıl kadar sonra satar! 


*

''...Muhabbet duyduğun kişiden göremediğin vefa zoruna gitmiş gönlün incinmiş!
 Gönlünü hak etmeyenlere yorman haksızlık! Ederinden fazla değer vermemeli; hayatın hem öğrencisi hem öğretmeni olarak yol alıyoruz, duyguların mantığın  önünde koşmamalı, yüreğinin sesini kalbini dinle üstadım.''

- İnsan sevip değer verdiğine sitem eder, gücenir. Keşke dediğinizi yapmayı başarabilseydim, belki de ömrümün akışı değişirdi. (MM)

*

''Desenize Rüveyda sadece bazı kadınların kıskandığı olmakla kalmadı, Siz 'Cihana fitne olma...' dediniz ama, o hürmetle andığınızla bile aranızda kara kedi oldu. Bence siz beni sevin :)''

- Bazı şeyleri hissetseniz de (öngörü, tahmin, feraset) önüne geçemez, engel olamaz, suyun yolunu değiştiremezsiniz. Su akar yolunu bulur, bu yol bazen hüzün ve ayrılık yolu olsa da...(MM)

*

'' Demek ki kitap çıkaracak arkadaşlar, yayınevi ile matbaa arasındaki farkı bilerek, başından her detayı ve maddi külfeti konuşmalılar. Peki siz yüzde kaç telif ücreti alıyorsunuz Murat Bey?''

- Telif ücreti almıyorum. Yani teklif eden de yok zaten.
Çok farklı bir anlaşma ve burada işin maddi kısmından bahsetmek istemem. Zaten maddi kısmına önem versem ben de ilk başta sorardım takribi 250-300 sayfalık bir kitabın ortalama maliyeti nedir diye. 

Yayınevi sahibi çok değer verdiğim ve en az 20 yıldır zaman zaman mekanına gidip sohbetini zevkle dinlediğim, çayını içtiğim bir zattır. Tabi 20 yıl uzun zaman, nice sular akar, köprülerin altından değil mi...Keşke yakınlarınızla alış-veriş yapmayın prensibine uysaydım da, bu denli kırılmasaydım.

Aslında kıymetli bir okurumdan 29+(15 kargo) = 44 TL fiyat istenmesi olayı bana yansımasaydı, yine kol yen içinde kalacaktı! 44 TL istemek, açık açık kitabımın satılmasını istememekle eş anlamlı! Her yayınevinin anlaşmalı ve çok özel indirimli çalıştığı kargolar var. O kıymetli okuruma kitabım pekala 30 TL ye gönderilebilirdi. Hiç bir yayınevi 264 sahifelik kitabın kargosuna 15 TL ödemez!
Sonradan özür mahiyetinde hediye gönderme teklifi ise artık anlamlı durmuyor ki zaten  sevgili okurum da kabul etmemiş.

Bu bahis ile birlikte bir dönemi kapatmış olmayı ve inşallah bu konuda artık yazmamayı ummak istiyorum. (MM)

Bundan sonra kitabımı okumak isteyen herkese kargo sizden kitabım benden kampanyası açmış bulunuyorum.

*

''..bir şiirin bile olamadım, bir şarkıda bile birleşemedi kalplerimiz...
         Ben seni çok sevdim güzel adam, güzel sevdim...''

- Şairleri sevin, şiirlerine aşık olun! Yerlerini karıştırırsanız üzülürsünüz!/ Üzülürüz! diye boş yere demedim. Kendi enkazının altında kendisine karantina uygulayan bir adamdan kimseye sevgili olmaz inanın bana! (MM)

*

 ''Seni okumaktan vazgeçtiğim gün bil ki artık bu dünyada yokum...Nasılsın güzel adam?''

- Zor soru. Bilenler bana ne var ne çok derler. ''Nasılsın?'' sorusunda biraz matematik gizli. Hesaba çekiliş, kabir, mahşer, sırat gizli...iyilerden oluruz inşallah, teşekkür ederim. Siz de iyisinizdir umarım. (MM)