14 Haziran 2020 Pazar

Bu şartlarda ''Rüveyda'ya Mektuplar''ı ben de satın almam! (1)

Bugün gelen bir mail bendenizi son derece üzdü! Geçmişte konuyla ilgili üzerini kapamaya çalıştığım üzüntülerimi de tazelemiş oldu!

Aklıma gelmişti ama hiç bir okura sorma cesareti gösterememiştim. Sevgili okur da, 8 Haziran'dan beri bana meseleyi üzülürüm diye yansıtmamış. Sonunda (iyi ki)  dayanamamış.

Zaten ne demek istediğimi gönderdiği maille gelen ekran görüntüsü ayan beyan ifade ediyor! Yani altında ''yorumsuz'' yazsam yayınlasam kâfi gelecek!


Ben de olsam 44 TL verip bir adet kitap almam!

Malumdur ki yayın evlerinin  anlaşmalı ve sürekli çalıştıkları kargoları var ve onlar için kargo bedelleri, tahminimizin de altında son derece ekonomik.

Bunu bir defasında uzak bir vilayetimize göndereceğim hem çok ağır hem de hacimce büyük bir kolide yaşamıştım. Alacaklı kişi, komşusunun anlaşmalı kargo firmasını devreye sokmuştu ve evimden gelip almışlardı. Ödenen miktar sözü edilir ve hatırımda kalan bir meblağ bile değildi. Öyle ki, kendi kendime bizden ne çok alıyorlar demiştim.

Rüveyda'ya Mektuplar, çeşitli İnternet sitelerinde 23 ila 27 TL arasında satışa sunulmuş. Benim kitabımın çıktığı yayın evi hem 29 TL'ye satıyor, hem de kargo ücreti olarak tam tamına 15 TL ilave ücret talep ediyor!  Bunu ben göndersem sanırım benden de bu rakamı isterdi kargolar. (Hatta ilk fırsatta bir kaç kargoya soracağım.)

Yayın evim zaten sürekli çalıştığı ve toptan indirimli kargo ödediğine göre; hiç kargo ücreti almadan da kitabımı satabilir mi? İsterse satar, yine de kitaptan kâr eder mi, eder! Yayın evi bunu yapmadığı ve 44 TL gibi yüksek bir meblağ talep ettiği için, kim bilir böyle kaç okur haklı olarak almaktan vazgeçti!

Trajikomik olan bir şey de ben ara-sıra yayınevine uğradığımda bana soruyorlardı, ''Satışlar nasıl?'' diye. Sanki benim yayın evim var ve ben kitabımın pazarlamasını yapıyorum! Oysa bu soruyu benim sormam gerekmez mi? Satışlar nasıl, kaç kitabımı sattınız, bu hafta diye...!


Bir arkadaşım kitap çıkarmak için şahsıma sorular sorduğunda, ''Yayın evim, sadece kitabı çıkartırız, başka bir şeye karışmayız!'' dedi dediğimde ''- Ne saçma bir şey! Onu matbaalar da yapar!'' diyerek şaşkınlığını ifade etmiş ve ''onca basım ücreti ödeyeceğim, sonra kitabım ne yayın evinin raflarında gözükecek, ne de satılması için çaba...'' demişti.

Kitapyurdu.com'dan temin etmek isteyenleri: ''Kitap geçici olarak temin edilemiyor!'' ibaresi karşılıyormuş!

Şimdi benim yayın evimde 44 TL gibi fahiş bir rakam. kitapyurdu.com'da dediğim gibi kitap yok!  Bu durumda  bu kitap nasıl ulaşacak okurlara?

Şunu ifade etmem şart: Bu şekilde 44 TL ödemiş olan okurlar lütfen bana ulaşsınlar, kargo onlara ait olmak üzere, kitabımdan bir adet hediye edeceğim. Facebook hesabımı kapattığım için, takip edip hesabı olanlar, lütfen sayfalarında bu yazımı paylaşırlarsa müteşekkir olurum.