22 Haziran 2020 Pazartesi

Sizden gelenler. 22 Haziran 2020

''İnsan doğumundan toprağa girene kadar yalnızdır bence... Kalabalık bir ailede doğabilir, ailesi, kardeşleri, arkadaşları olabilir, evlenip eşiyle aynı evi paylaşabilir ama hep yalnızdır.
Ben yalnızlığımı sevmişimdir, kuru bir kalabalıktan iyidir yalnız...''

* * *

''Selâm!

Susmam dinginliğime işarettir.
Bir devir bitti mi bitmedi?
Hayatlarımız  bu minval üzere akıp gitti.
Güzel yaşayamadık
Çirkin ölmeyelim.
Şair ağzıyla konuşmak da zor ve ar geliyor artık bana.
Basiretli bir adam olarak yanımdan ırayıp gittin.
Özümledim.
Çekilip gitmeni.''

***

''Ömrün Mevsimlerden Hazana Takılmasın...
Umutların Bitmesin,
Hayallerin Yıkılmasın...
Uykusuz Gecelerinde,
Umutsuz Bekleyişlerin Olmasın...
Kelimelerin Sessiz Kalmasın...
Her Kaybettiğinde Kazanan,
Her Ağladığında Gülen,
Her Sustuğunda Konuşan Bir Yanın Olsun...
Derin Bir Nefes Al Yaşamdan,
Bir Nefeste Mutluluktan...
Sen Hep Nefes Al,
Hep Var Ol,
Hep Mutlu Ol...
Hep İyi Ol...''

* * *

''Ağlayacak sazım da yoktur sözüm de yoktur.

...
Işıl ışıl bakan gözlerim
Nazım endamım
Dürülen bir yeryüzü gerçeği misali, gerçeğimizden kaçarken ...

Güzel miyim çirkin miyim sorusunu sorduğum nefsimle dost olanlar
artık düşmanım oldular .

"Sanki tümden tazelendi güzelliğim yokluğunda!!!"
demek isterdim.
Lakin
Ömrün tükenen sarp yıllarında şensiz  adım attıkça
Çağın çelişkili buhranlarında sensiz kulaç attıkça
Yorgun ve aciz düşmüş bir kadınım.

Bana kimsin sen diye sorma ?
Kadının mıyım ?
Bilmem , bilemem,  bilsem de inanmam ama...

Birbirimize her an ihanet etmişiz biz .
Bir bunu bilirim .

Bunca güzellik ve çirkinlik karşısında beklerken
Yalnız ve yalnız.
Zaman geldi geçti katar katar , farkındayız.
Gün inerken de ...
Batarken de ...
Pembeden maviye, maviden mora ,
Ateş kızıllığında dönüşürken
Sana dokunan o peri elleri...
Bense beyzalaşırım,
Bir hürriyettir bu !
Aydınlığımı arama ,
başında var harikulade serin bir bulut
Okşar sessizce
Gerçekten, sadakatten , yiğitlikten , aşktan
Payına düşeni,
Hem benim gibi utanması olmaz , bekleyişi olmaz , hayal kırıklığı olmaz, sitemi olmaz .
Umurunda olmaz dünya.''

* * *

" Ağlasan
gözyaşların ateştir
damlar yüreğime
ince sızımsın,
kaf dağı kadar yakın
düşlerim kadar uzak
imkânsızımsın..

Sürgünden dönmenin sevinci gibi
içime aktığın o an
sanki bedenimden
sessizce ruhumu çalan
hırsızımsın..

Yıldırımlar düşmez içime
nurunun nakşettiği
zırhımsın,
bir gün görmesem
dudaklarımdaki tebessümün katili,
efkarımsın..."

Kemal Bayrakçı

* * *

''Facebook'a ne zaman geleceksiniz?''





- Face konusunda isteksiz ve kararsızım, belli değil. Şimdilik molaya devam.
Mektuplarınıza ayrı ayrı çok teşekkürler ediyorum.

Telefondan girip paylaşım yaptığım zaman imlâ ve düzen problemli oluyor. Bazen görsel de ekleyemiyorum, sonradan PC açınca aklıma gelirse düzeltiyorum, bilginize.

Hatta bu yazıya (yayınlandıktan sonra) bir adet sizlerden gelen Kemal Bayrakçı şiiri de ekledim.