14 Ocak 2020 Salı

Kahve üzerine

 Bir dostum kahve ile ilgili sözler ararken bendenize ait bir karalama da görünce göndermiş. Onca ünlü şair yazarın arasında ismimi görmek mutlu etti. Sayfaya bakmışken bir kaç tanesini de buraya taşıyayım dedim. Çok teşekkürler sevgili dostum. Bir kahve borcum olsun dermişim :)

* * *

Bir hayattır kahve. Yaşanmış kırk yıl hatırlanan sadece telvesi değildir. Kahveden arta kalan; biraz umut, biraz hayal. Hadi arkadaş sende kendine bir kahve söyle. Orta şekerli olsun. Birde yalnız içme, yanında kırk yıl usanmayacağın bir eşin, bir dostun olsun...

Bir kahve yapayım diyorum. İki fincan koyuyorum, süt hazırlıyorum sana. İnsan başka nasıl katlanır ölüme, bilmiyorum. - Şükrü Erbaş

Sevgilim, bir günün ortası şimdi. Taşıtlar hızla gelip geçiyor, her yer kalabalık, ben seni düşünüyorum bir bodrum kahvesinde. Uzat bana uzat ellerini... - Cemal Süreya

Kahve gibi olmalı insan, kahve gibi dostları birde. Onlar az olur; ama damaktaki tatları hiç unutulmaz! - Mehmet Deveci

Ansızın çıkıp gelsen, bir kahve pişirsem sana ellerimle. Gözlerin lokum olsa, sözlerin telve. Bir cam kenarında otursak seninle, çisil çisil yağmur yağsa. Radyoda bir şarkı çalsa, parmakların ritim tutsa ve kırk yılın benim olsa... - Neşe Ağaoğlu

Kahve kokusunu, kitap kokusunu, yağmur sonrası toprak kokusunu, bir de senin kokunu seviyorum. - La Edri

Bazı kahveler uzaklara bakılarak içilir. Kahve kokusu hasret kokar bazen. Yudumunda bolca özlem. Telvesinde bolca gözyaşı vardır... - La Edri

Bir kahvenin kokusunda seni aradığımı fark ettiğimde,
zaman senin gözlerinde, senin özleminde çoktan donmuştu.. - Murat Mesut  (Bu da şimdi çıktı fırından)