22 Ocak 2020 Çarşamba

Sizden gelenler/ Ocak 22

''-Bazı şiirlerinizi eleştirsem, 
kırılır ya da kızar mısınız?''

Kızmam ama kırılırım! Şiir dediğimiz şey makaleden farklıdır.
İçimizin anlık yansımasıdır.
Ki ben yazar yayınlarım, günlerce bir tuvalin karşısındaki ressam gibi iki fırça bir fırt...yapamam.
Ki bu adamı/n şiirlerini çok da ciddiye almayın derim.
Diyorum ya hep ''ruhumun saçmalıklarını burada topluyorum'' diye...
Diyorum ya ''bir yudum teselli'' diye...
Hele videolarım, malum uzun zamandır video programım yok.
Telefona acemi işi o an bir kere de okuyorum, takılmamışsam hoop yayında...
Ha iki gün sonra dinledim beğenmedim. Hoop silindi gittiii...!
Mesela Nazım'ın şiirleri, külliyatında öyle şiirler okudum ki, ''trum trum makineleşmek istiyorum'' diyor.
Ben ölsem bunu ne yayınlardım ne de kitabıma koyardım. Ama Nazım'ın dünyası. Adam makineşmek isterken (!) hangi ruh halindeydi bize ne..! :))
Dediğim gibi, lütfen şiir konusunda beğenmek zorunda olmayarak takip etmezsiniz tadınız kaçmaz. Ki dünyada binlerce gerçek şair var. Bu arada gördüğünüz ve görmediğiniz gibi övgü-yergi yayınlayan biriyim.
Yahu kendisi ile dalga geçip kendisine an gelip kahkaha ile gülen biriyim.
Bazen de annemin dediği gibi ''gölgesi ile kavga edecek kadar salak bir çocuk!'' :))
Seviyorum sizi...Kıymet verişinizi..
Murat Mesut

***

''Sosyal medya hesaplarını kapatınca okur mektuplarında artış mı oldu bana mı
öyle geliyor ama okur olarak ilgiyle okuyor
ve devamını diliyoruz efendim.:)''
[Şahsınızda çok teşekkür ediyorum yazan/yazmayan 
ama takibe değer bulan herkese...MM]

***

''Kadın ister ki saçlarının çiçeğimsi  kokusu
Yalnızca sevdiği adamın ciğerlerine dolsun
hava boşluğunda  uçup gitmesin.
Ki zemini olmayan havidir.

Sımsıcak konuşurduk konuşunca
Sımsıcak susardık belki.
Nefesinden  kıskanırdım geceyi.
"Kavuşsaydık diyorum, bu kadar çok sever miydik?"
Bu nasıl kıyas ?''

***

''Mesnedim bana kâfi idi;
 bu aşkın mecrâsından, verâsından...
 Ve ümitsiz vakıa oluşundan
herkes habersizken benim haberim vardı.
...
Derin ve sürekli sızı anlatılmaz.''

***

"Aşk yoktur ki âşık olasınız."

Hem Akıl - hem  kalp yalnız ve kimsesiz
Ne bileydim aşkın böyle bir destan olduğunu?
Kim konuşuyor dersin?
Duyasın çığlığımı diye
Çözebilen dilimin bağını tek şair
Bak neler söylüyor  dilimce...

Leylâ Vü Mecnûn 901-1000;Fuzûlî''

***

''O mektubun sahibi  ahu gözlü en menfur en ulaşılmaz gayede...
Yazık o hayalin pesindeki ahu gözlüye...
Kibir / ene ve aynaların ötesi
Murat'ın kendine verdiği tek pâye...
Muhabbet faslında ölümle kapanmaz sayfalar...
Bitmez mektuplar...
Bitmez mısralar...
Okusan da olur okumasan da...
El olur Rüveyda , Nurullah suçsuzdur.''